Система управління закладом дошкільної освіти освіти визначається
Законом україни «Про освіту» та установчими документами.
Згідно до ст.20, п.1 Закону України;Про дошкільну освіту;, п.41
Положення про дошкільний навчальний заклад, керівництво дошкільним
навчальним закладом здіснює його директор.
Згідно до ст.20, п.2 Закону України Про дошкільну освіти;, п.42
Положення про дошкільний навчальний заклад, колегіальним постійно
діючим органом управління дошкільним навчальним закладом є
педагогічна рада.
Згідно до ст.20, п.3 Закону України Про дошкільну освіту;, п.45
Положення про дошкільний навчальний заклад, органом громадського
самоврядування в ДНЗ є загальні збори (конференція) колективу закладу
та батьків або осіб, які їх замінюють, що скликаються не рідше одного разу
на рік.
Управління закладом освіти в межах повноважень, визначених законами та
установчими документами цього закладу, здійснюють:
-засновник;
-керівник закладу освіти;
-колегіальний орган управління закладу освіти – педагогічна рада;
УПРАВЛІННЯ БОРАТИНСЬКИМ ЗДО "СОНЕЧКО" ЗДІЙСНЮЄТЬСЯ ЙОГО ЗАСНОВНИКОМ, БОРАТИНСЬКОЮ СІЛЬСЬКОЮ РАДОЮ, ВІДДІЛОМ ОСВІТИ БОРАТИНСЬКОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ
Права і обов’язки засновника закладу освіти
1. Права і обов’язки засновника щодо управління закладом освіти визначаються
законами України, установчими документами закладу освіти.
2. Засновник закладу освіти або уповноважена ним особа:
-затверджує установчі документи закладу освіти, їх нову редакцію та зміни до
них;
-укладає строковий трудовий договір (контракт) з керівником закладу освіти,
обраним (призначеним) у порядку, встановленому законодавством та
установчими документами закладу освіти;
-розриває строковий трудовий договір (контракт) з керівником закладу освіти з
підстав та у порядку, визначених законодавством та установчими документами
закладу освіти;
-затверджує кошторис та приймає фінансовий звіт закладу освіти у випадках та
порядку, визначених законодавством;
-здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю закладу освіти;
-здійснює контроль за дотриманням установчих документів закладу освіти;
-забезпечує створення у закладі освіти інклюзивного освітнього середовища,
універсального дизайну та розумного пристосування;
-здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за
ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань,
статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та
майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками;
-реалізує інші права, передбачені законодавством та установчими документами
закладу освіти.
3. Засновник або уповноважена ним особа не має права втручатися в діяльність
закладу освіти, що здійснюється ним у межах його автономних прав,
визначених законом та установчими документами.
4. Засновник або уповноважена ним особа може делегувати окремі свої
повноваження органу управління закладу освіти та/або наглядовій
(піклувальній) раді закладу освіти.
5. Засновник має право створювати заклад освіти, що здійснює освітню
діяльність на кількох рівнях освіти.
6. Засновник закладу освіти зобов’язаний:
-забезпечити утримання та розвиток матеріально-технічної бази заснованого
ним закладу освіти на рівні, достатньому для виконання вимог стандартів
освіти та ліцензійних умов;
-у разі реорганізації чи ліквідації закладу освіти забезпечити здобувачам освіти
можливість продовжити навчання на відповідному рівні освіти;
-забезпечити відповідно до законодавства створення в закладі освіти
безперешкодного середовища для учасників освітнього процесу, зокрема для
осіб з особливими освітніми потребами
Керівник закладу освіти
1. Керівник закладу освіти здійснює безпосереднє управління закладом і несе
відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність закладу
освіти.
Повноваження (права і обов’язки) та відповідальність керівника закладу освіти
визначаються законом та установчими документами закладу освіти.
Керівник є представником закладу освіти у відносинах з державними органами,
органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє
без довіреності в межах повноважень, передбачених законом та установчими
документами закладу освіти.
2. Керівник закладу освіти призначається засновником у порядку, визначеному
законами та установчими документами, з числа претендентів, які вільно
володіють державною мовою і мають вищу освіту.
Додаткові кваліфікаційні вимоги до керівника та порядок його обрання
(призначення) визначаються спеціальними законами та установчими
документами закладу освіти.
Керівник закладу освіти в межах наданих йому повноважень:
-організовує діяльність закладу освіти;
-вирішує питання фінансово-господарської діяльності закладу освіти;
-призначає на посаду та звільняє з посади працівників, визначає їх
функціональні обов’язки;
-забезпечує організацію освітнього процесу та здійснення контролю за
виконанням освітніх програм;
-забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
-забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю
за діяльністю закладу освіти;
-сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування закладу
освіти;
-сприяє здоровому способу життя здобувачів освіти та працівників закладу
освіти;
-здійснює інші повноваження, передбачені законом та установчими
документами закладу освіти.
-керівництво закладом загальної середньої освіти здійснює директор,
повноваження якого визначаються законом, статутом закладу освіти та
трудовим договором.
Постійно діючий колегіальний орган в ЗДО "Сонечко"– педагогічна рада.
До складу педради входять: завідувач, педагогічні та медичні працівники, інші спеціалісти.
На засідання педагогічної ради можуть бути запрошені представники громадських організацій, педагогічні працівники загальноосвітніх навчальних закладів, батьки або особи, які їх замінюють. Особи, запрошені на засідання педагогічної ради, мають право дорадчого голосу.
Кількість засідань педагогічної ради визначається їх доцільністю, але не менше 4-х разів на рік.
Головою педагогічної ради є завідувач ЗДО "Сонечко". Педагогічна рада обирає зі свого складу секретаря на навчальний рік.
- оцінює результативність виконання Базового компонента дошкільної освіти (нова редакція), хід якісного виконання програм розвитку, виховання і навчання дітей по кожній віковій групі;
- розглядає питання удосконалення організації освітньо процесу у ЗДО "Сонечко";
- визначає план роботи ЗДО "Сонечко" та педагогічне навантаження працівників;
-затверджує заходи щодо зміцнення здоров’я дітей;
-обговорює питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, впровадження у навчально-виховний процес досягнень науки та передового педагогічного досвіду;
- аналізує проведення експериментальної та інноваційної діяльності, станорганізації освітнього процесу;
- визначає шляхи співпраці ЗДО "Сонечко" із сім’єю;
- розглядає питання морального та матеріального заохочення працівників ЗДО "Сонечко";
-заслуховує звіти педагогічних працівників, які проходять атестацію;
- затверджує план підвищення педагогічної (фахової) майстерності педагогічних працівників;
- розглядає інші питання, визначені Положенням про дошкільний навчальний заклад.